گسترش تعاملات شهرداری خوی و شهرداری های استان وان ترکیه

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی؛ حسن نصراله پور شهردار خوی به همراه نایب رئیس، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری در سفری به استان وان با شهرداران شهرهای ادرمیت و توشبا و رییس اتاق بازرگانی وان ترکیه دیدار و گفتگو کردند.

بازدید از مراکز تولیدی فضای سبز ، خانه های فرهنگ، مجتمع تاسیساتی شهرداری ادرمیت و مراکز آموزشی و فرهنگی این شهر ها از دیگر برنامه های این سفر بود.

حسن نصراله پور در این دیدارها در خصوص گسترش همکاری‌های دوجانبه بین خوی و شهرهای همجوار ترکیه به گفتگو پرداخت و بر عزم راسخ شهرداری خوی برای جذب سرمایه‌گذاری با همکاری کشور دوست و همسایه ترکیه تاکید کرد.

در این دیدار ها شهردار خوی با معرفی شهر خوی گفت: شهر خوی شهری باستانی، مذهبی، فرهنگی، گردشگری بوده و اشتراکات فرهنگی و دینی و تاریخی شهرهای خوی و وان امکان بسیار مناسبی برای توسعه مناسبات شهرداری‌های شهرهای مذکور فراهم می کند و باید از این ظرفیت‌ها، استفاده بهینه‌ای صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه شهر خوی زمینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی دارد، افزود: شهرداری خوی در این خصوص علاوه بر لزوم تقویت همکاری و مناسبات در حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت، تاریخی و گردشگری مذهبی، آمادگی ایجاد بسترها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری را دارد و از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند.