شهردار خوی در گفت گو با رادیو چی چست؛

کمربندی شهید سلیمانی تا پایان فصل کاری سال جاری به بهره‌برداری کامل می‌رسد

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی ، حسن نصراله پور صبح روز چهارشنبه در گفت و گو با رادیو چی چست ضمن تبریک هفته وحدت و هفته فراجا ، با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهرداری خوی گفت : با سیاست گذاری شورای اسلامی شهر ، بالای ۵۵ درصد بودجه شهرداری خوی صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود که عظیم ترین آنها کمربندی شهید سلیمانی می باشد و در حال حاضر نیز مراحل پایانی آن انجام و تا پایان فصل کاری سال جاری به بهره‌برداری کامل خواهد رسید .

وی در ادامه عنوان کرد : بالای ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه صرف پروژه شهید سلیمانی شده و اکنون نیز در فازهای اتمام شده ، شاهد نصب چراغ های روشنایی کمربندی هستیم که پس از افتتاح ، کاهش چشمگیری از ترافیک شهر خوی را خواهیم دید .

نصراله پور از سایر پروژه های در دست اجرای شهرداری خوی گفت و افزود : با همت مجموعه مدیریت شهری و حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر ، بوستان عدالت در هفته دولت سال جاری افتتاح شد و نیز بوستان های بعثت و امید در دست اقدام بوده که انشاالله طی ماه های آینده با افتتاح آنها ، سرانه فضای در مناطق مربوطه افزایش خواهد یافت.

شهردار خوی همچنین در پاسخ به مطالبه شهروندان در خصوص ترافیک میدان جهاد تصریح کرد : اقدامات خوبی در جهت گره گشایی ترافیکی شهر از جمله در میدان ولیعصر (عج) و میدان امام علی انجام شده و برنامه ریزی هایی نیز برای ساماندهی میوه فروشان میدان جهاد ، زمینی به ابعاد ۱۵۰۰ متر در همان منطقه تدارک دیده شده است .

وی از وضعیت نمایشگاه های خودرو گفت و عنوان کرد : با همتی که در شهرستان خوی انجام شده است شاهد پیشرفت ۹۰ درصدی این پروژه هستیم و تقریباً تمامی امورات مربوط به شهرداری انجام شده و نیز مشکل تغییر کاربری این نمایشگاه ها رفع گردیده است .

نصراله پور اظهار داشت : یکی از اولویت‌های مهم و اساسی که تأکید اعضای شورای اسلامی شهر نیز است ، تملک و مسیرگشایی هست و در این راستا ۸۰ مورد توافق و تملک داشتیم که در نوع خود آمار بسیار مطلوبی می باشد .

وی خاطرنشان کرد:با توجه به مصوبه شورای عالی ترافیک کشور ، فاز اول تبدیل هسته مرکزی به پیاده راه سازی انجام و به اتمام رسیده که فازهای بعدی را نیز منتظر موافقت فرمانداری خوی هستیم که در سریعترین زمان ممکن سه فاز دیگر هسته مرکزی را نیز به پیاده راه‌سازی تبدیل نماییم .

شهردار خوی همچنین از ساماندهی مساکن مهر که تنها قسمت کوچکی از آن باقی مانده است .

حسن نصراله پور از ساماندهی ورودی های شهر گفت و افزود: برحسب دستور استاندار محترم آذربایجان غربی ، ورودی خوی از سمت چالدران بهسازی و اقداماتی از جمله کاشت گل و گیاه ، درخت ، جدول کاری ، رنگ آمیزی جداول و غیره انجام شده و در ادامه نیز سنگ فرش خواهیم نمود .

وی ادامه داد : ورودی خوی از طرف ارومیه تقریبا در حالت مطلوب قرار دارد و البته اقداماتی نیز هم اکنون در این مسیر انجام می‌شود و لازم به ذکر است ورودی خوی از طرف تبریز و با عنایت براینکه زمین های گلشهر وارد محدوده شده است ، در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته تا به وضعیت احسن و مطلوب برسانیم .