گرامیداشت روز نیری دریایی؛

هفتم آذر سالروز نیروی دریایی گرامی باد

دریاداران همیشه قهرمان

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، رزمندگان غیور و شجاع و دلاور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای دفاع از نظام اسلامی حاضر بوده و هستند و گرامیداشت این روز امری لازم و ضروری است.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره اقتدار و عزتمندی ایران اسلامی را به جهانیان نشان داده اند و روز به روز نیز شاهد موفقیت و سربلندی این عزیزان هستیم.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفتم آذر ۱۳۵۹ در عملیات غرورانگیز مروارید، سکوهای نفتی الامیه و البکر رژیم بعث را تسخیر کرد که موفقیتی بزرگ در دوران دفاع مقدس است و در کنار آن شهدای گرانقدری را تقدیم نظام کردند.

شهید دریادار تکاور ناصر فراهانی، فرزند برومند شهر خوی از افسران ورزیده و البته شجاع گردان تکاوران نیروی دریایی یکی از این شهدا بود که افتخارآفرین های چشم گیری برای حفاظت از این مرز و بوم را داشت. پ

این شهید والامقام، در روز ۱۸ مهر ماه ۱۳۵۹ برای شناسایی تاکتیکی در عمق نیروهای دشمن نفوذ کرده بود که ضمن درگیری و وارد آوردن تلفات بر پیکره دشمن، بر اثر اصابت گلوله، روح بزرگش از جسم پاک وی پر کشید .

شهید ناصر فراهانی در آن زمان به اسطوره ای فراموش نشدنی در تاریخ نبرد خرمشهر تبدیل شد و اکنون نیز مزار مطهر این شهید در شهرستان خوی واقع شده و در مناسبات مختلف، میزبان مردم شهیدپرور از جای جای ایران می باشد.

نیروی دریایی

هفتم آذر سالروز نیروی دریایی گرامی باد