نشست رئیس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع استان وان ترکیه با شهردار خوی ؛

احداث نمایشگاه بین المللی مشترک خوی و وان در دست بررسی

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی ، رئیس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع استان وان ترکیه به دعوت شهردار خوی به شهر خوی سفر کردند .

این هیئت در ابتدا از آرامگاه شمس تبریزی ، محل پیشنهادی نمایشگاه های دائمی و میدان خشکبار و محوطه شهرداری خوی بازدید کردند .

حسن نصراله پور شهردار خوی در دیدار با رییس اتاق بازرگانی وان ترکیه گفت : جلسات مشترک مدیریت کلان شهرهای خوی و وان بایستی ده ها سال قبل برگزار می‌شد و امروز این نشست با حمایت های اعضای شورای اسلامی و همت مجموعه مدیریت شهری اتفاق افتاد و تلاش می کنیم تا از ظرفیت های طرفین به نحو احسن استفاده نماییم .

وی در ادامه با اشاره به همسایگی دو شهر وان ترکیه و خوی عنوان کرد : همانطور که در بلایای طبیعی و غیرطبیعی هر دو کشور دوست و همسایه در کنار هم ایستاده اند ، امروز نیز شهر خوی و وان باید به سمت رونق اقتصادی و تبدیل هر دو شهر به هاب اقتصادی منطقه حرکت نمایند

نصراله پور افزود : ایجاد اتاق بازرگانی یکی از اولویت های کاری مجموعه مدیریت شهری است که با ایجاد زمینه های سرمایه گذاری در محیط های مختلف با بهره‌وری بالا ، می‌توان ظرفیت های هر دو شهر وان و خوی را به دید مردم درآورد .

شهردار خوی از حمایت سرمایه‌گذاران در شهر گفت و افزود : مرز رازی از لحاظ استراتژیکی دارای ظرفیت های بسیار بالایی ازجمله راه ریلی ، زمینی بوده و در آینده نیز ترانزیتی خواهد شد و بهترین فرصت در جهت سرمایه‌گذاری با حمایت های ویژه اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری برای سرمایه گذاران می‌باشد.

نجدت تقوا رئیس اتاق بازرگانی و صنایع استان وان نیز در این نشست تصریح کرد : با استعانت از سیاست ها و دیپلماتیک هر دو کشور ، مجموعه اتاق بازرگانی وان آمادگی کامل خود را در راستای نوآوری و بهره‌برداری از ظرفیت های طرفین اعلام می‌کند.

وی از همسایگی و دوستی دو کشور در سال‌های گذشته گفت و عنوان کرد : ایران و ترکیه نزدیک ۴۵۰ سال است که بدون مشکل در کنار هم و به رسم همسایگی در تمامی مناسبات در کنار یکدیگر بوده و امروز نیز باید با بهره‌گیری از مرز رازی و کاپی کوی ، تعاملات زیادی در حوزه اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم .

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع استان وان ادامه داد : امروز باید مردم خوی قدردان شهردار خود باشند چراکه در راستای آبادانی و توسعه شهر به همراه اعضای شورای شهر به ترکیه سفر کردند و زمینه سرمایه گذاری طرف ترکیه در شهر خوی را ایجاد کردند.

وی همچنین بیان داشت : شهر وان پنجره ای رو به دنیا است و ما بر خود می‌بالیم که شهری مثل خوی با چنین فرهنگ و تاریخ چند هزار ساله در همسایگی ما قرار دارد و بایستی با اتکا به علم روز و سیاست های دولت های حاکم ، کمبود ها و کاستی های خود را در راستای آسایش مردم ها پوشش دهیم .

نجدت تقوا در پایان خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن پتانسیل شهر وان و خوی ، امید داریم در آینده نزدیک ، دو شهر پویا و با روابط اقتصادی ، فرهنگی ، علمی و نیز گردشگری داشته باشیم .