نشست رئیس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع استان وان ترکیه با شهردار خوی ؛

مرز رازی ، نقطه عطف دو شهر وان و خوی

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی ، رئیس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع استان وان ترکیه با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر نشست صمیمی برگزار کردند .

مرتضی شهسوار در این نشست با بیان اهمیت و جایگاه کنونی مرز رازی خوی گفت: با توجه به اینکه شهر خوی در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته و از دوران قدیم بعنوان مرکز فرهنگی ، توریستی ، علمی و مذهبی و نیز میزبان تاجران و بازرگانان شناخته می‌شود ، امروز مرز رازی خوی جزو سیاست ها و اولویت های کاری ما محسوب می گردد .

وی در ادامه عنوان کرد : شهر خوی و وان دارای فرهنگ و تاریخ مشترکی نیز هستند و اعضای شورای اسلامی شهر نیز تجارت با شهر وان را مهمترین موضوع بر خود می‌دانند و بر این اساس نیز اختیارت ویژه به شهردار محترم داده اند تا اقدامات لازم در خصوص ایجاد روابط و تفاهمات را انجام دهد.

شهسوار از ظرفیت های گردشگری شهر خوی گفت و افزود: امروز نباید تنها به مسائل بازرگانی و تجارت بین وان و خوی بسنده کنیم؛ لذا این شهر دارای مراکز تاریخی و باستانی فراوانی است که بایستی موضوع گردشگری نیز مد نظر قرار گیرد .

رئیس شورای اسلامی شهر خوی با اشاره به ایجاد اتاق بازرگانی مشترک تصریح کرد : پتانسیل های بسیاری در حوزه فرهنگی ، گردشگری ، علمی ، تفریحی و مذهبی در شهر خوی و وان است که با عقد تفاهمات می‌توان احیا نمود که صدالبته به نفع طرفین نیز است .

مرتضی شهسوار تصریح کرد : ایجاد نمایشگاه دائمی با همکاری طرف ترکیه زمینه های بسیار زیادی را ایجاد خواهد کرد و در همین راستا نیز خواستار اجرای جلسات مکرر و در نهایت به سرانجام رسیدن موضوع می‌باشد.

نجدت تقوا رئیس اتاق بازرگانی و صنایع استان وان ترکیه نیز در این نشست با قدردانی از مهمان نوازی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار خوی گفت : تمامی پتانسیل و ظرفیت های شهر خوی را مورد بررسی قرار دادیم و در تلاش هستیم تا فرصت های از دست رفته گذشته را با همکاری طرفین جبران کنیم تا مردم هر دو شهر بهره کامل را از وجود مرز ببرند .

وی در ادامه عنوان کرد : همیشه در کشور خود خواهیم گفت و نیز بر این باور شدیم که با تغییر نگاه شورای اسلامی شهر و شهردار ، شهر خوی با دیپلماسی قوی ، فرداهای فوق‌العاده ای را شاهد خواهیم بود و تبدیل به یک شهر توسعه‌ یافته در منطقه خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع استان وان ترکیه همچنین تصریح کرد : برای ایجاد اتاق بازرگانی مشترک مصمم هستیم و نیز به راهبری و حمایت اعضای شورای اسلامی ، شهردار و نیز دولت ایران داریم تا مردم خوی و وان بیش از پیش به یکدیگر افتخار کنند .