همزمان با روز جهانی شیر مادر؛

مراسم بزرگداشت هفته ملی شیر مادر برگزار شد

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی ، مراسم بزرگداشت هفته ملی شیر مادر با با هدف آگاه کردن جامعه در باره مشکلات شیردهی و فرزند پروری مادران شاغل ، تامین زیر ساخت لازم در جهت اعطای مرخصی به مادران شاغل و اقدام در راستای بهبود شرایط کار و حمایت های مرتبط با شیردهی با مشارکت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان خوی و شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی در محل مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان شهرداری خوی برگزار شد.

همه ساله اول آگوست که به‌نام روز جهانی شیر مادر نامگذاری شده است، در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته می‌شود. هدف از نامگذاری این روز، تشویق مادران به تغذیه فرزندان خود از این موهبت الهی است. اهمیت تغذیه طبیعی نوزاد سبب شده است تا از سوی سازمان بهداشت جهانی و یونیسف همه ساله از ۱۰ تا ۱۶ مرداد به عنوان هفته جهانی و روز جهانی شیر مادر تعیین شود. ، شیر مادر به لحاظ دارا بودن ویتامین ها و پروتئین های قابل توجه فراوانش بهترین منبع تغذیه ای نوزاد است، کودکانی که منبع غذایی شان شیر مادر مادر است از هوش و قدرت بدنی بالاتری برخوردار می‌باشند.

در سال۱۹۹۰ سیاست‌گذاران یونیسف و سازمان بهداشت جهانی ،از ۷ تا ۱۰  مرداد جلسه‌ای را در محلی به نام سپدال دگلی اینوچنتی ایتالیا برگزار کردند تا برای تغذیه نوزاد با شیر مادر اصول و استانداردهای جهانی تنظیم کنند.

نتیجه این گردهمایی صدور اعلامیه‌ای بود که به نام محل برگزاری این گردهمایی، به «اعلامیه اینوچنتی» مشهور است و هر سال در سالگرد تصویب این اعلامیه با انتخاب یک شعار برای بالا بردن آگاهی همگان درباره اهمیت تغذیه با شیر مادر و ترویج آن در سراسر جهان تلاش می‌شود.

 وامسال(سال۲۰۲۳) ،شعار سازمان بهداشت جهانی  «نگاهی نو به شیردهی مادران شاغل درخانواده ،محل کار وجامعه»است وهدف اصلی این رویداد مهم،ترویج فرهنگ شیردهی و شیردهی منحصر به فرد برای حداقل شش ماه اول از زندگی نوزاد حتی برای مادران شاغل درجامعه می باشد.