سازمان آتش نشانی شهرداری خوی برگزار می کند؛

ثبت نام طرح آتش نشان داوطلب در خوی آغاز شد

سجاد حسینلو مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوی ضمن اعلام خبر فوق ، اظهارداشت: این طرح یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم سازمان آتش‌نشانی خوی بوده که زیرا نیروهای آموزش دیده این طرح در مواقع لزوم می‌توانند به عنوان مکمل امدادرسانی و نجات‌دهنده جان و مال مردم در حوادث گوناگون و نیز دستیابی به سطح بالاتر ایمنی شهری جایگاه و نقش ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای داوطلب تربیت شده می‌توانند هنگام بروز حادثه همانند آتش‌نشانان حرفه‌ای وارد عمل شده و با ارائه خدمات، سازمان آتش‌نشانی و دیگر سازمان‌های امدادی را در مواقع بحران به طور جدی یاری کنند، افزود: ثبت نام جهت پذیرش داوطلبان این طرح از هفته جاری آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی همچنین در همین ارتباط ، خاطرنشان کرد : آتش‌نشان داوطلب فردی است که با حضور داوطلبانه در سازمان آتش‌نشانی و فراگیری آموزش‌های تخصصی آتش‌نشانی، موفق به کسب گواهینامه پایان دوره شده و در مواقع بروز حادثه به کمک مردم بشتابد و برای امداد و نجات جان و مال مردم و هموطنانش مفید باشد.

وی با بیان سایر وظایف آتش نشان داوطلب ، یادآورشد: مشارکت و همکاری با نیروهای امدادی و عملیاتی آتش‌نشانی در مواقع خاص و بحرانی، انجام نخستین اقدامات هنگام حریق و حوادث قبل از رسیدن نیروهای آتش‌نشان حرفه‌ای، انجام ماموریت‌های پیشگیرانه ایمنی با نظر سازمان، آموزش، ایمن‌سازی و ارایه توصیه‌های ایمنی در محیط کار و سکونت از دیگر وظایف آتش‌نشانان داوطلب است.

به گفته وی این افراد باید پس از گذراندن دوره و اخذ گواهینامه مربوطه، ارتباط و همکاری با سازمان را حفظ کنند تا پس از مدت یک سال به عنوان آتش‌نشان داوطلب شناخته شده و پس از آن نیز در صورت استمرار و مشارکت در عملیات به عنوان آتش‌نشان داوطلب فعال شناخته خواهند شد.

شایان ذکر است که متقاضیان ثبت نام در طرح آتش نشان داوطلب می توانند با مراجعه حضوری به سازمان آتش نشانی واقع در بلوار قمری اصل و یا تماس با تلفن ۳۷۳۵۷۷۴۷ از جزییات طرح و نحوه مشارکت در آن کسب اطلاع نمایند.