همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی؛

توسعه کتابخانه ها باید بصورت جدی پیگیری شود

گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، آیین تجلیل از نویسندگان پیشکسوت و جوان شهر خوی با حضور اهالی فرهنگ و هنر، مسئولین و دوستداران این عرصه به همت مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی در سالن شهید برگزینی این شهرداری برگزار شد.

محمدرضا پیری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر در این آیین بیان داشت: امروزه قشر عادی جامعه با نخبگان هم تراز نیستند بطوریکه روح فرهنگ می تواند از طریق کتاب به جامعه تزریق شود.

وی در ادامه گفت: خوی، شهر شمس تبریزی شهر عرفان هست و لایه های پایینی شهر باید عطر شهر عرفان به مشامشان برسد.

پیری در ادامه با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و والای نخبگانی شهر خوی اظهار داشت: تراز مقاله های فرهنگی ایران بسیار بالاست و در این میان نیز مدارسی همچون علامه خویی هرساله نخبه های زیادی تحویل جامعه می‌دهد.

وی از تاثیر کتابخوانی در فرهنگ عمومی مردم گفت و افزود: اگر امروز بتوانیم فرهنگ کتابخوانی و از آن طریق قوانین اجتماعی و عمومی را به مردم انتقال دهیم، بسیاری از معضلات شهر نیز رفع خواهد شد.

در پایان این آیین از چندین دانش آموز نخبه، نویسنده و موفق شهرستان خوی تجلیل بعمل آمد.

آیین تجلیل

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر خوی گفت: شهر خوی به لحاظ غنی بودن از عالمان، فرهنگیان و مفاخر، وجه ملی و بین‌المللی دارد