به همت سازمان سیما، منظروفضای سبز شهری شهرداری خوی؛

المان کوهنورد در شهر خوی نصب شد

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی ، الهام سادات مظلومی اظهار داشت: در راستای مطالبات مردمی و درخواست های هیئت کوهنوردی مبنی بر عدم وجود المان کوهنورد در این شهر ، سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خوی به دستور شهردار و با پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داد .

وی در ادامه اظهار داشت: المان کوهنورد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون ریال طی روزهای گذشته اتمام و بعد از بررسی و مکان یابی مناسب ، نصب گردید .

رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری نیز تصریح کرد: در راستای ارج نهادن به کوهنوردان و نیز وجود کوه اورین بزرگترین قله استان ، این المان با ارتفاع سه و نیم متر و از جنس فایبرگلاس برای اولین بار در شمال استان کار شد .

حمید آروند در ادامه بیان داشت: روکش فعلی این مجسمه در برابر باران و گرما کاملا مقاوم است و با پایه ۲٫۲۰ متر در میدان مدافعان حرم به سمت کوه اورین نصب شده است .

وی ادامه داد: این مجسمه نمادی از یک فرد کوهنورد با کوله‌پشتی، عصا و دیگر لوازم کوهنوری است.

رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری عنوان کرد: این سازمان در نظر دارد با حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر و بخصوص کمیسیون سیما و منظر شهری شورا ، دیگر المان و سردیس هایی با الهام از شخصیت ها و رشته های گوناگون مذهبی ، هنری ، ورزشی و علمی در سطوح مختلف شهر جانمایی شود .