جشنی به وسعت چندین هزار نفر؛

استقبال بی نظیر مردم از پنجمین جشن گلاب‌گیری خوی

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی ، حسن نصراله پور با اشاره به استقبال بی نظیر شهروندان خویی از پنجمین جشن گلاب‌گیری که در مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان شهرداری برگزار شد ، گفت: روز چهارشنبه جشن گلاب‌گیری میزبان شهروندان و گردشگران بود که نسبت به سالهای گذشته افزایش بی نظیری را به همراه داشت .

وی استقبال انبوه مردم از این جشنواره را قابل توجه خواند و اظهار کرد: این موضوع نشان دهنده علاقه شهروندان به برپایی و تداوم جشن های فرهنگی و موضوعی است.

نصراله پور ادامه داد: با معتدل شدن هوا در این فصل یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های مدیریت شهری فراهم کردن بستری مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و ترویج روحیه شادی و نشاط در بین آنان است و پنجمین جشن گلاب‌گیری با همین هدف برنامه ریزی شده بود.

شهردار خوی افزود : این جشن که با حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر خوی همراه بود با حضور بیش از ۵۰ نفر بعنوان گلاب گیر برگزار که در پایان نیز حدود ۵۰۰ لیتر گلاب گیری شد .

وی خاطر نشان کرد: جشنواره گلاب گیری با ارائه غرفه‌های تخصصی و طراحی‌ها ویژه با هدف ترویج و فرهنگ سازی درباره استفاده صحیح ازعرقیات گیاهی، آشناکردن مردم بویژه کودکان و نوجوانان با روش‌های سنتی گلاب گیری و با اجرای آیین‌های سنتی ومرتبط همچون آیین سنتی گل غلتان و موسیقی های اقوام مختلف برگزار شد.

شهردار خوی ضمن تشکر از همراهی تمامی نهادهایی که در برگزاری این جشن همراهی کردند ، گفت: حضور فراجا،راهور ، سپاه و بسیج ، اداره برق ، اورژانس و آتش نشانی در جهت جلب رضایت شهروندان و هر چه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم منجر شد که مجموعه مدیریت شهری در جای خود از زحمات بی شائبه آنها تقدیر و تشکر نماید.