شهردار خوی عملکرد یکساله آموزشی شهرداری خوی را تشریح کرد؛

آموزش سه هزار و ۶۸۰ نفر از شهروندان و کارکنان توسط اداره آموزش شهرداری خوی

اداره آموزش شهرداری خوی

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، حسن نصراله پور در تشریح عملکرد یکساله اداره آموزش این شهرداری افزود: دوره های ضمن خدمت کارکنان شهرداری از مباحث پر اهمیتی بود که در کنار بروزرسانی دانش همکاران در حوزه های تخصصی و عمومی، در ارتقای گروه کارکنان نیز بسیار اهمیت داشته و طی یکسال گذشته ۱۵ دوره ضمن خدمت برای کارکنان شهرداری خوی و شهرداریهای شمال استان با اخذ مجوزهای قانونی از استانداری آذربایجان غربی برگزار کرده و گواهینامه های رسمی دوره ها نیز به کارکنان اعطا شد.

وی ادامه داد: بیش از ۸۹۰ نفر در ۲۴۸ ساعت دوره آموزشی شرکت کرده و گواهینامه حضور در دوره ها را دریافت نمودند همچنین دوره های جدید ضمن خدمت ویژه کارکنان نیز برای سال جاری در دست اقدام بوده و بزودی برگزاری این دوره ها آغاز می شود.

شهردار خوی اظهار کرد: دوره های آشنایی با کمیسیون ماده۱۰۰، توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی، اصول مکاتبات و آئین نگارش، آشنایی با اورژانس و فوریتهای پزشکی، آشنایی با آثار سو مصرف مواد مخدر، مبانی فرزند پروری و تحکیم خانواده، آشنای با آفیس (شامل دو دوره ورد و ایکسل)، روابط عمومی و کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی ها، اتوماسیون اداری، دوره غواصی، آشنایی با تخلفات اداری، آشنایی با تعرفه عوارض و بهای خدمات، آشنایی با مقررات شهرداریها، آشنایی با افراز و تفکیک اراضی، بازآفرینی شهر پایدار از جمله دوره های برگزار شده برای کارکنان شهرداری خوی و شهرداریهای شمال استان آذربایجان غربی می باشند.

نصراله پور با اشاره به برگزاری سایر دوره های آموزشی بیان داشت:: در حوزه توانمندسازی خانواده ها و آموزش های شهروندی بیش از ۷۲۹ نفر در ۱۳۱۳ جلسه آموزشی خانه محله شهرداری طی یکسال گذشته شرکت نموده و بیش از ۱۹۹۴ ساعت آموزش برای خانواده ها و بانوان اراده شده است.

وی اشاره کرد: ۳۷۳ دانش آموزش مقاطع ابتدایی و راهنمایی در کلاس های علمی و و ۳۵۶ نفر نیز در کلاس های آموزشی هنری و فرهنگی و مذهبی این مرکز آموزشی شرکت داشتند که در مجموع ۶۶۴ جلسه آموزشی و ۶۴۹ جلسه آموزشهای فرهنگی و هنری برای شهروندان در خانه محله تشکیل شده است.

شهردار خوی با اشاره به فعالیتهای مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان این شهرداری نیز افزود: مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان نیز یکی از مهمترین مراکز پویاسازی و ارتقای شاخص های فعالیت ورزشی، فرهنگی و اجتماعی و مذهبی طی سالهای اخیر بوده و طی یکسال گذشته بیش از ۴۱۹ جلسه ورزشی در ۱۰ رشته و با حضور ۳۵۹ نفر و ۳۹۱ جلسه فرهنگی هنری برای ۱۸۱ نفر برگزار شده است.

وی از آموزش های پارک ترافیک شهرداری گفت و افزود: در راستای آشناسازی کودکان و دانش آموزان در خصوص فرهنگ ترافیک و علایم راهنمایی و رانندگی، باهماهنگی مدارس شهرستان خوی آموزش های مذکور برای ۸۰۰ نفر از دانش آموزان در دو بخش کلاس تئوری و آموزشهای عملی برگزار شده و در حال حاضر برنامه ریزی برای حضور دانش آموزان بیش از ۲۰ مدرسه نیز صورت گرفته است.

شهردار خوی همچنین با اشاره به تولیدات و انتشارات حوزه آموزش اضافه کرد: در راستای معرفی و آشناسازی بیشتر کودکان با علایم راهنمایی ، کتاب ویژه ای “علایم راهنمایی و رانندگی” در ۱۲ صفحه تمام رنگی و قطع رحلی طراحی و منتشر شده و در کلاس های آموزشی پارک ترافیک بصورت رایگان توزیع می شود.

وی گفت: بروشورهای پژوهشی معرفی جاده ابریشم، بازار تاریخی خوی، پوریای ولی و سه ویژه نامه تشریح عملکرد آموزشی شهرداری نیز در این بخش تولید و منتشر شده و بزودی شاهد طرح های اختصاصی آموزش شهروندان برای حوزه های مختلف در سازه های اطلاع رسانی شهری خواهیم بود.

آموزش شهروندان توسط شهرداری خوی

آموزش سه هزار و ۶۸۰ نفر از شهروندان و کارکنان توسط اداره آموزش شهرداری خوی