نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اداره ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی به نقل از خبرنگار آژانس خبری تحلیلی “خبر خوی“، در گامی مهم به سوی توسعه پایدار و کاهش وابستگی به انرژیهای فسیلی، شهرداری خوی با احداث نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی بر بام ساختمان مرکزی خود، به عنوان اولین شهرداری در سطح استان آذربایجان غربی آماده بهرهبرداری از این پروژه سبز “انرژی پاک” شده است.
سجاد چهرهآرا، رئیس شورای اسلامی شهر خوی، در جریان بازدید جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از محل احداث این نیروگاه، اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال و با هدف کاهش هزینههای انرژی و تأمین پایدار برق ساختمان مرکزی شهرداری، به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسیده و بزودی به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی افزود: با نصب ۵۶ پنل خورشیدی ۷۲۰ واتی، این نیروگاه قادر است سالانه حدود ۷۲ هزار کیلوواتساعت برق تولید کند که بیش از ۸۰ درصد نیاز برق اداره مرکزی را پوشش میدهد؛ رقمی که چهار برابر الزامات ابلاغی دولت در این زمینه است.
رئیس شورای اسلامی شهر خوی با تأکید بر اینکه احداث نیروگاههای خورشیدی برای سایر سازمانهای تابعه شهرداری نیز در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر صرفهجویی اقتصادی، الگویی عملی برای حرکت به سوی “شهر سبز” و تحقق سیاستهای توسعه انرژیهای پاک در استان محسوب میشود.
اولین شهرداری استان صاحب نیروگاه خورشیدی شد
انتهای متن / امیرعلی موسوی
مراسم نجوای شام غریبان، گذر ستارگان کربلا با حضور شهروندان و عزاداران حسینی در محوطه عمارت قدیم شهرداری خوی برگزار و با روشن کردن شمع و روایت صوتی واقعه کربلا، یاد و نام شهدای دشت نینوا زنده شد.
غلامحسین رمضان زاده از جابهجایی موفقیتآمیز بیش از ۲۱ هزار نفر از شهروندان در روز عاشورای حسینی توسط ناوگان اتوبوسرانی این شهر خبر داد.
همزمان با فرارسیدن ظهر عاشورای حسینی، نماز جماعت ظهر عاشورا با حضور پرشور عزاداران و هیئتهای مذهبی به امامت امام جمعه شهرستان و شهردار خوی اقامه شد.
مردم انقلابی و ولایتمدار شهرستان خوی، در شب عاشورای حسینی با حضور پرشور در پیادهراه غدیر، ضمن پاسداشت حماسهی حسینی، با آرمانهای نظام اسلامی و رهبری تجدید بیعت کردند.
بهترین رجز های انقلابی