همزمان با فرا رسیدن روز شهرساز؛

پیام تبریک شهردار خوی به مناسبـــت ۱۷ آبان‌ماه روز جهـانی شهـرسـاز

گرامیداشت روز شهرساز

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رشته مهندسی شهرسازی را می‌توان نوعی آرایش شهرنشینی تعریف کرد که تاریخ، هویت، اجتماع و مدنیت را با کالبد شهرها پیوند می‌دهد. ۱۷ آبان‌ماه هر سال یادآور بزرگداشت روزی است که به شهرسازان و همه شهروندان یادآوری می‌نماید که شایستگی زندگی در شهرهایی را دارند که الزامات مناسب برای تامین رفاه آسایش، سلامت و بهره‌مندی از محیط زندگی زیبا و دلپذیر را دارند. روز جهانی شهرسازی روزی ویژه برای بازشناسی و ارتقاء جایگاه برنامه‌ریزی در شکل دهی به جوامع سرزنده است.

مهندسان شهرسازی و معماری در دوران پیش رو نیاز است که در چارچوب هستی شناختی جامعه امروز و میراث فرهنگی همراه این جامعه، دارای بینش توجه به انسان در فضاهای شهری گردند. بینش توجه به انسان در چارچوب سنت و جهان بینی، در تعامل با نظام جهانی، در بستر سرزمین و هستی جامعه هر شهری شکل می‌گیرد. در این راستا شهرسازان باید همچنان که از دستاوردهای دانش جهانی برخوردار می‌شوند، در چارچوب تاریخ ایران و تمدن آن شهری طراحی کنند که انسان‌ها در آن احساس رشد و بالندگی، دلبستگی و سرزندگی داشته باشند و بتوانند در جهت ارتقا کیفیت زندگی بکوشند.

بر خود وظیفه دانستیم این روز مهم را به تمامی اساتید حرفه‌ای و دانشگاهی، دانش آموختگان، فعالان و علاقه‌مندان به حوزه شهرسازی و حوزه های مجاور آن تبریک گفته و برای تمامی این عزیزان موفقیت و سلامتی همیشگی آرزومندم.

حسن نصراله پور
شهردار خوی

روز شهرساز

پیام تبریک شهردار خوی به مناسبـــت ۱۷ آبان‌ماه روز جهـانی شهـرسـاز