نشست خبری شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی برگزار شد

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی مرتضی شهسوار در این نشست ضمن تشریح عملکرد شورا گفت: اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر عزم جدی در تحول شهر خوی را دارند چرا که این مسئله را می‌توان در تعریف بودجه نیز شاهد بود ؛ بطوریکه ۴۶درصد در کل بودجه افزایش داشتیم که در کل بودجه تصویبی ، بودجه عمرانی بالاتر از جاری تعریف شده است .

وی در ادامه با پاسخ به سئوالات خبرنگاران عنوان کرد : مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر در سال گذشته برنامه های فرهنگی اجتماعی بسیاری اعم از اجرای جشنواره‌ها و همایش ملی و بین اللملی ، برنامه ها و جشن های مختلف در اعیاد و مناسبت های طول سال ، اجرای جشنواره‌های گلاب گیری را بر عهده داشته است .

شهسوار همچنین با اشاره به بودجه فرهنگی سال جاری بیان کرد : در سال جدید برنامه های گوناگونی در مناسبات مختلف از جمله برگزاری مسابقات بین اللملی کشتی پوریای ولی ، محوطه سازی تپه شهدای گمنام و سایر برنامه ها متکی به بودجه فرهنگی اجرا خواهد شد .

رئیس شورای اسلامی شهر خاطر نشان شد : در تلاش هستیم تا امسال کلنگ پردیس سینمایی را در شهر خوی به زمین زده و در کنار آن نیز با جانمایی ساختمان جدید شورای اسلامی شهر ، ساختمان فعلی شورا را نیز تبدیل به موزه نماییم .

حسن نصراله پور شهردار خوی نیز در این نشست با پاسخ به سئوالات اصحاب رسانه عنوان کرد : هیچ دوره ای به میزان دوره فعلی ، تمایلی به مسیر گشایی نداشتند و در این راستا به اندازه ۳۰ سال گذشته ، پرونده باز شده است .

شهردار خوی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا میدان یا معبری به نام خبرنگار وجود ندارد گفت : با توجه به تلاش‌های بی شائبه خبرنگاران که تنها هدف آنها آبادانی شهر و رفع مطالبات شهروندان می‌باشد و نیز به درخواست جمع اصحاب رسانه ، امسال به پاس تقدیر از این زحمات ، بعد از انجام بررسی های لازم ، محلی جهت نامگذاری بنام خبرنگار به شورای نامگذاری پیشنهاد خواهد شد.

نصراله پور به روند اجرای پروژه های فاخر در شهر خوی اشاره کرد و افزود : در سال جاری کمربندی شهید سلیمانی ، پیاده راه سازی هسته مرکزی که بار قابل توجهی از ترافیک خوی را کاهش می‌دهد ، به بهره‌برداری می‌رسد و لازم به توضیح هست که فضاهای بسیار جذاب و زیبایی نیز با اتمام پروژه کمربندی شهید سلیمانی در آنجا ایجاد خواهد شد .

وی در ادامه با پاسخ به یکی از سئوالات مطرح شده در نشست خبری بیان کرد : حذف و اضافه کردن سرعتگیر و یا ایجاد بازارچه آجیل جزو وظایف شهرداری نیست و بایستی مردم بدانند که بحث سرعتگیر مربوط به شورای ترافیک شهرستان و همچنین بحث ایجاد بازارچه های مختلف مربوط به سایر نهاد ها می‌باشد.

شهردار خوی از برنامه‌های سال جاری گفت و افزود: با تلاش مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر کار بازساری خانه محله ، ساماندهی وانت های میوه فروش در سطح شهر ، نصب المان اورین بعداز جانمایی مناسب تا روز همایش در سال جدید اجرایی و همچنین تحولاتی نیز در خصوص زیباسازی شهری در مجموعه سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری خوی شاهد خواهیم بود .

نصراله پور همچنین خاطر نشان کرد : با توجه به زمین لرزه های خسارت بار سال گذشته ، شهرداری خوی موفق شد تا مبلغ ۲۰ میلیارد به همراه ۲۰ تریلی قیر رایگان از دولت محترم جمهوری اسلامی به این شهرداری جذب کند و این تلاش ها ادامه خواهد داشت تا اعتبارات زیادی را به عنوان کمک هزینه به شهرداری جذب نماییم.

رئیس شورای اسلامی شهر در پایان عنوان کرد : این نشست با توجه به سئوالات زیاد خبرنگاران و اصحاب رسانه در صورت تمایل خبرنگاران در آینده نزدیک تکرار تا پاسخگوی دیگر سوالات دوستان باشیم.