طی جلسه هم اندیشی مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل شهر خوی؛

شهر خوی را به شهر ایمن در کشور تبدیل می کنیم

خوی، شهر ایمن

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، جلسه هم اندیشی مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل شهر خوی با حضور اعضای پدافندغیرعامل شهرستان در سالن اجتماعات شهید برگزینی شهرداری برگزار شد.

در این جلسه حمیدرضا عمرانی ضمن بیان اهمیت پدافند غیرعامل گفت: خوی شهر حادثه خیزی هست و با در نظر داشتن موقعیت فعلی این شهر، بایستی در سریع ترین زمان ممکن طرح مطالعاتی پدافند غیرعامل به پایان برسد.

وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد مشاهده می شود که کوچکترین موضوعات رعایت نمی شود اما درواقع همین امر منجر به بروز مشکلات بسیار بزرگی می شود و وجود پدافندغیرعامل از همین عوامل جلوگیری می کند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوی نیز در این جلسه تصریح کرد: پدافند غیرعامل صرفاً یک بحث نظامی و وظایف نظامی نیست؛ بلکه یک وظیفه همگانی است.

سجاد حسینلو تاکتیک دشمنان بر علیه کشور را جنگ ترکیبی مطرح کرد و افزود: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که تهاجم دشمن را در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی، رسانه ای و غیره که به عنوان جنگ ترکیبی می توان بیان کرد، بایستی در مقابل آن در هم جهات با اتحاد و همان حرکت ترکیبی را سرلوحه کار خود قرار داد.

وی در ادامه اظهار کرد: شرط ایمن سازی بدینگونه هست تا قبل از وقوع حادثه و تبدیل آن به فاجعه و بحران، وارد عمل شده و با اجرای طرح مطالعاتی جامع پدافند غیرعامل ضمن شناسایی نقاط ضعف و تهدیدات شهر، با اقدامات پیش بینی شده و با هدف پیشگیری، آنها را به نقاط قوت و فرصت تبدیل نماییم.

در پایان این مراسم با حضور اعضای جلسه، از لوگو کمیته پدافند غیرعامل شهرداری خوی رونمایی شد.

پدافند

شهر خوی را به شهر ایمن در کشور تبدیل می کنیم