اتفاقی در خور تحسین در مدیریت شهری خوی؛

در جلسات علنی؛ شورا مطالبه می‌کند و شهرداری پاسخ می‌دهد

شورای شهر مطالبه گر / شهردار پاسخگو و عمل گرا

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی به نقل از خبرنگار آژانس خبری تحلیلی “خبر خوی” جلسه علنی روز شنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ با یک اتفاق در خور تحسین آغاز شد، بر این اساس منبعد سه الی چهار جلسه یکبار در جلسات علنی شورا، موضوعات مهم بخش‌های مختلف مدیریت شهری (عمران، شهرسازی، ترافیک، درآمد، فرهنگی و…) از سوی شورای اسلامی شهر مطرح می‌گردد و شهردار و معاونین وی در خصوص موضوعات مطروحه پاسخ می‌دهند.

در جلسه سه ساعته ی امشب که از ساعت ۶ عصر تا حدود ۹ شب بطول انجامید، مقرر شد به ۵ موضوع مهم ۱-ساخت و ساز در زمین‌های قولنامه ای ۲-آخرین وضعیت کمربندی شهید سلیمانی ۳-فرجام پارک کوهستانی فنایی ۴-فاز دوم پیاده راه در خیابان امام ۵-زیرگذر میدان ولیعصر (عج) مورد بحث و بررسی قرار گیرند و مجموعه حاضرین از شهرداری خوی (شهردار و معاونین و رؤسای مناطق یک و دو شهرداری) به سوالات و ابهامات مطرح شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر پاسخ دهند.

اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر خوی در این جلسه ضمن اعتراض به وضعیت بسیار سختگیرانه ستاد اجرائیات شهرداری خوی نسبت به ساخت و ساز ها بر لزوم مساعدت قانونی شهرداری در این زمینه تاکید کرده و خاطر نشان کردند : صنعت ساختمان بلحاظ ایجاد و رونق اشتغال اهمیت بسزایی دارد بطوری که از قِبَلِ صنعت ساختمان بیش از ۳۰۰ شغل بصورت مستقیم ارتزاق می‌کنند.

حیدر موسی پور معاون شهرسازی شهرداری خوی در این جلسه ضمن تشریحِ طرح تفصیلی و تاکید بر لزوم مشارکت سایر ادارات و دستگاه های ذیربط نسبت به اجرایی نمودن وظایف مربوطه در طرح تفصیلی، افزود : به اراضی قولنامه ای که کاربری مسکونی دارند باتوجه به مصوبه عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، مشکلی در صدور مجوز ساخت و پروانه ساختمانی وجود ندارد.

حسن نصراله پور شهردار خوی در این جلسه ضمن تاکید بر تکریم ارباب رجوع، گفت : هیچ احدی از کارکنان شهرداری حق بدرفتاری به ارباب رجوع را ندارد و بنده از تریبون رسمی شورای اسلامی شهر اعلام می‌کنم اگر دراین خصوص قصوری وجود داشته رسماً عذرخواهی میکنم و هرگونه بدرفتاری با شهروندان عزیز را برنمی‌تابم و به شدیدترین وجه با کارمند خاطی برخورد خواهم کرد.

وی همچنین با اذعان بر لزوم تسریع در روند صدور پروانه ساخت، افزود : در ششمین دوره شورای اسلامی شهر خوی به اندازه ۵ دوره قبلی آزادی عمل در ساخت و ساز از سوی مدیریت شهری اعمال شده مضاف بر آن در بحث تغییر کاربری ها و اخذ مجوز کمسیون ماده ۵ استانداری نیز فعال هستیم بطوریکه ۱۵ پرونده جهت طرح در این کمسیون آماده نموده ایم که در تاریخ شهرداری خوی بی‌سابقه است.

شهردار خوی کمربندی شهید سلیمانی را بسیار متفاوت تر از کمربندی های سابق دانست و خاطرنشان کرد : اگر کمربندی جدیدالاحداث را بعنوان مثال با کمربندی شهید حجازی فر مقایسه کنیم، خواهیم دید در چند بخش مهم ازجمله زیرسازی، جدولگذاری، رنگ‌آمیزی جداول، روشنایی و… تفاوت‌ها کاملا محسوس و مشهود است.

نصراله پور همچنین از صرف هزینه بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان در بحث آزادسازی و تملک (مسیر گشایی) کمربندی شهید سلیمانی خبرداد و گفت : این هزینه در قبال آزادسازی بیش از ۱۹۵ هزار مترمربع زمین در مسیر این کمربندی که در ۴ فاز درحال احداث است، صرف شده است.

به نظر راقم سطور ، اگر عملکردهای مجموعه مدیریت شهری از سوی نمایندگان مردم در پارلمان محلی شهر خوی زیر ذره بین قرار گرفته و مورد مطالبه و بررسی قرار گیرند، قطعاً توفیقات دوره ششم شورای اسلامی شهر در توسعه همه‌جانبه شهری چشمگیرتر خواهد بود.

✍ امیرعلی موسوی

جلسه رسمی شورای شهر

در جلسات علنی؛ شورا مطالبه می‌کند و شهرداری پاسخ می‌دهد