همزمان با برگزاری مراسم تجلیل از خیرین و خادمین مواکب اربعین حسینی خوی ؛

این کشور متعلق به امام حسین (ع) است

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی ، ذبیح الله کاظمی فرماندار ویژه و رئیس ستاد اربعین شهرستان خوی در مراسم تجلیل از خیرین و خادمین مواکب گفت : دشمن در تلاش است تا حرکت عظیم و اجتماع بین‌المللی اربعین حسینی را به سایه برده و حکومت شیعه را محدود کند .

وی ادامه داد : به حمد خدا پیاده‌روی اربعین هرساله باشکوه تر از سال قبل برگزار و پرچم اسلام و تشییع با افتخار در کل جهان به اهتزاز در می آید .

رئیس ستاد اربعین شهرستان خوی پیاده‌روی اربعین را یک حرکت سیاسی خواند و گفت : امروز همان رو کل یوم عاشورا کل عرض کربلا هست ؛ مدتیست در چندین کشور شاهد هتک حرمت به کتاب مقدس مسلمانان هستیم که این همان مقصود دشمنان در نشانه رفتن شیعیان از طریق کتاب قرآن کریم است و به همین خاطر این اجتماع باید هر سال قوی تر و با عظمت برگزار شود .

کاظمی از سبقه مذهبی شهرستان خوی گفت و عنوان کرد: شهرستان دارالمومنین خوی از قدیم‌الایام علما و خیرین والا مقامی تقدیم جامعه نموده و اکنون نیز شاهد همراهی مساجد ، هیئات مذهبی و مردم در هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسمات ماه محرم و اربعین حسینی هستیم .

طبق سالهای گذشته ، امسال نیز موکب العباس شهر ایواوغلی برای زائران خارجی خدمت رسانی خواهند نمود .

موکب القیله یکی دیگر از مواکب مستقر در خروجی شهر خوی هست که در مسیر تردد زائرانی که قصد عبور از مرز تمرچین را دارند آماده ارائه خدمات هستند .

تعداد دو موکب شهرستان خوی نیز در مسیر مرز تمرچین به سمت کربلا و یک موکب دیگ. نیز در مسیر مهران به سمت کربلا به جهت خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی خواهند نمود .