فرزند خوی؛

آئین نکوداشت حاج مهدی اخروی برگزار شد

آئین نکوداشت حاج مهدی اخروی

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، آئین نکوداشت مرحوم حاج مهدی اخروی(امین بازار خوی) با حضور امام جمعه، مسئولین شهرستانی، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار خوی، معتمدین و کسبه بازار، خانواده و دوستداران مرحوم در سالن اجتماعات شهید برگزینی شهرداری برگزارد شد.

در این آئین حسن نصراله پور شهردار خوی ضمن خوش آمدگویی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی شهر گفت: یکی از کارهای وزین این دوره از اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی در حوزه فرهنگی، تدوین و اجرای برنامه فرزند خوی است که امروز به ایستگاه ششم رسید.

وی افزود: این برنامه فرصتی را ایجاد کرده تا نیکان و خوبان روزگار گذشته خوی را زنده کرده و کسانی که برای مردمان این شهر الگو بوده را به صحنه کشیده تا به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم و راه یاریگری قشر محرومان در بین آنان ادامه پیدا کند.

شهردار خوی ادامه داد: مرحوم حاج مهدی اخروی ازجمله انسان هایی بود که در دوره خود جایگاه والایی در بین مردم و بازاریان داشت و از این رو بازار خوی به وجود افرادی مثل مرحوم اخروی افتخار می کرد و لذا چنین انسان های شریف و خداپسندی که دست محرومان و مستضعفان را گرفته اند با خدای خود معامله می کنند.

نصراله پور همچنین تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی آماده است تا بازار خوی که یکی از قطب های اصلی و مولفه های گسترش شهری از نظر کمی و کیفی در دوران گذشته بوده است، به نقطه اوج خود برساند.

در این برنامه حجت اسلام سیدمحمد موسوی، حجت الاسلام حبیب قراجه ای، حجت الاسلام سعید فاضلی، جواد ملکی، جواد طبقی و ولی نوروزی در مورد مرحوم حاج مهدی اخروی خاطراتی را بیان کردند.

مرحوم حاج مهدی اخروی از معتمدین بازار شهرستان خوی از قبل انقلاب بود که پاکدستی، نیکوکاری و اخلاق خیرخواهانه او باعث شد تا مردم و بازاریان، او را امین بازار معرفی کنند.

آئین نکوداشت

آئین نکوداشت حاج مهدی اخروی برگزار شد