شهردار خوی؛

همایش دو روزه بین المللی شمس و مولانا در خوی پایان یافت

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی ، حسن نصراله پور در تشریح خبر پایان همایش بین‌المللی گفت : نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از اساتید ، علاقه مندان ، شمس پژوهان و مولوی شناسان داخلی و خارجی حضور برگزار شد.

وی با اشاره به آیتم های این همایش اظهار کرد : در این رویداد اساتید مختلفی از دانشگاه های برتر ایران به همراه پژوهشگرانی از ایران ، گرجستان ، روسیه، هندوستان و ترکیه بصورت حضوری و مجازی نسبت به سخنرانی و ارائه مقاله پرداختند .

شهردار خوی عنوان کرد : از ۱۶ جلد کتاب همسان سازی شده مجموعه مقالات و سخنرانی های ۸ همایش بین المللی گذشته ، دو کتاب جدید التالیف در این حوزه که توسط نویسندگان و شمس پژوهان کشور تولید شده ، اولین تمبر بلوکی از جنس طلا با نقش شمس و مولانا و نیز از تصنیف رهروم به شعر استاد محمدعلی موحد در این همایش بین‌المللی نیز رونمایی شد .

نصراله پور تصریح کرد : در این همایش استاندار آذربایجان غربی ، رئیس فرهنگستان جمهوری اسلامی ایران و رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور ، مسئولین کشوری و استانی به سخنرانی پرداختند.

وی همچنین اظهار کرد : در کنار برگزاری این همایش ، نمایشگاهی از آثار چاپ سنگی تصویرگر برجسته خویی دوره قاجار ، استاد میرزا علیقلی خویی نیز افتتاح شد .

در این رویداد بین المللی ، ۱۶ نفر از اساتید داخلی از دانشگاه های کشور و خارج از کشور ازجمله هند و ترکیه بصورت حضوری و اساتیدی از کشورهای گرجستان و روسیه بصورت مجازی حضور خواهند داشت .

شهردار خوی در پایان عنوان کرد: با توجه به فراخوان های صادر شده در خصوص دریافت مقاله ، تعداد ۱۸۷ مقاله به دبیرخانه رویداد بین المللی ارسال شده بود که از میان آنها ، ۲ مقاله ارائه و ۲۳ مقاله جهت چاپ توسط داوران انتخاب شدند .

این رویداد بین اللملی اخیراً از طرف پایگاه استنادی جهان اسلام (isc) به رسمیت شناخته شده است .