همزمان با سراسر کشور؛

غرس ۳ هزار اصله نهال در خوی

روز درختکاری در خوی

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهردرای خوی، حسن نصراله پور با اعلام این خبر افزود: ایجاد فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان تاثیر بسزایی در زیباسازی شهری و ایجاد فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

وی ادامه داد: شهرداری خوی برای تحقق طرح ملی کاشت ۱ میلیارد نهال و تحقق سهم شهرستان با تدابیر لازم در کنار منابع طبیعی است.

نصراله پور با اشاره به کاشت نهال در باغ تاریخ دلگشا اظهار داشت: با توجه به احیای باغ تاریخی دلگشا و نزدیک شدن به افتتاح این پروژه فاخر، بیش از ۹۰ اصله نهال کاج و چنار نیز در محوطه باغ کاشته شد.

شهردار خوی از نحوه کاشت و نوع نهال گفت و افزود: روز درختکاری بصورت همزمان در سراسر کشور آغاز و پس از مراسم درختکاری، کاشت نهال هایی همچون زبان گنجشک، سنجد، یاسمن، سرو خمره ای و نقره ای، کاج مشهد و غیره در سطح شهر نیز آغاز شد.

نصراله پور بیان کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰۰ هزار درخت و نیز درختچه از نوع ترون، زرشک طلایی و اسپیره از ابتدای سال تاکنون در سطح شهر خوی کاشته شده است.

در ایران ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان «هفته منابع طبیعی» نامگذاری شده که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند «روز درختکاری» است.

کاشت درخت در شهرستان خوی

غرس ۳ هزار اصله نهال در خوی