رئیس شورای شهر خوی؛

 شغل آتش‌نشانی، منشأ عشق و علاقه است

مراسم گرامیداشت هفته ایمنی و آتش نشانی

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، حمیدرضا عمرانی در مراسم گرامیداشت هفته آتش نشانی و خدمات ایمنی در شهرداری خوی که با حضور شورای اداری شهرستان برگزار شد گفت : در آموزه‌های دینی ما کسانی که راه فی سبیل الله جهاد کرده و جان خود را از دست می‌دهند شهید محسوب می‌شوند، آتش‌نشانی جهاد در راه خداست کسی که با نیت خالص در این مسیر خدمت کرده و جان خود را از دست دهد شهید محسوب می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در مجموعه‌ خدمات شهرداری‌ها، آتش‌نشانان از نگاه مردم محبوب‌ترین هستند و قدر زحمات آن‌ها را خوب می‌دانند. عمرانی از امکانات آتش نشانی گفت و اظهار کرد : گاهی در شرایط بحرانی به‌رغم کمبود امکانات و تجهیزات، آتش‌نشانان از جان خود مایه می‌گذارند و هرلحظه برای ایثار جان، فداکاری و حفظ جان دیگر افراد آماده هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر خوی بیان کرد : امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی برای اطفای حریق در خوی با نقطه ایده‌آل فاصله دارد اما هیچ نوع‌دوستی و بشردوستی بالاتر از این نیست که آتش‌نشان در تمام عمر کاری خود آماده بوده تا در صورت بروز اتفاقی برای دیگران آن‌ها به‌عنوان مدافع وارد عمل شوند.

وی افزود : شما آتش‌نشانان غیور و همیشه قهرمان ، باوجود امکانات محدود و نیروی های کم، در بحران سال گذشته که مردم شهرستان خوی را وحشت زده کرده بود، به خوبی درخشیدند و ثابت کردید که در کنار مردم هستید و معنی واقعی جمله از مردم برای مردم را تعریف نمودید.

عمرانی در پایان خاطر نشان کرد: بر خود وظیفه می دانم از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار پرتلاش خوی و نیز آتش نشانان جان برکف خوی که در فواصل مختلف در مدیریت بحران ها اعم از زلزله اخیر ، سیل ، تصادفات و سایر حوادث گام‌های خوبی برداشتد نیز قدردانی کنم.

روز آتش نشانی

رئیس شورای اسلامی شهر خوی: آتش‌نشانان با وجود اینکه می‌دانند این شغل چه خطراتی را در پی دارد اما با عشق و علاقه وارد این حوزه می‌شوند.