فرماندار خوی؛

باغ دلگشا یکی از مقاصد مسافران بین المللی خواهد بود

باغ دلگشا خوی

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، کریم علی نژاد صبح روز چهارشنبه به همراه امام جمعه و شورای اداری شهرستان در بازدید از روند عملیاتی احیای باغ دلگشا افزود: یکی از پروژه های عمرانی تفریحی، فرهنگی و تاریخی شهرستان خوی که تاثیر بسزایی در افزایش مسافر خواهد داشت، احیای این باغ است که بصورت شبانه روزی توسط شهرداری خوی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با اتمام این پروژه شاهد احیای قسمتی از تاریخ غنی این شهرستان و در کنار آن نیز شاهد افزایش سرانه فضای سبز خواهیم بود که در نوع خود اقدام قابل توجهی می باشد.

حسن نصرالله پور شهردار خوی نیز در این بازدید اظهار داشت: تاکنون ۳ هزار مترمربع از این محوطه چمن کاری شده و انواع درختان از جمله یاس هندی ، فوتونیا ، رز رونده، نسترن رونده، شمشاد. طلایی، رز مینیاتوری و اسپیره کاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: در کنار کاشت سایر گل و درختان متفاوت، در محوطه این باغ گیاهان دارویی زیادی از جمله پاپیتال و روزماری و گیاهان دیگری کاشته شده است.

شهردار خوی از ساخت اولین آبنمای موزیکال و مدرن در شمال استان در این شهرستان خبر داد و گفت:اولین آبنمای موزیکال شمال استان در این باغ ساخته می‌شود و در اطراف آن نیز ۹ حوض آب و یک آبشار زیبا با ارتفاع تقریبا ۵ متری احداث می گردد که زییایی خاصی به این پروژه خواهد بخشید.

نصراله پور افزود : همچنین در این مجموعه فاخر، سیستم روشنایی، مبلمان، خدمات رفاهی شهرداری، ۱۲ هزار مترمربع سنگ لاشه تخت انجام شده و در ادامه نیز کافی شاپ، سرویس بهداشتی مجهز و نمازخانه و پارکینک متناسب ایجاد می‌شود.

 

باغ دلگشا در خوی افتتاح میشود

باغ دلگشا یکی از مقاصد مسافران بین المللی خواهد بود