افزایش ۲۰ درصدی تولید انواع درخت، درختچه و گل‌های فصلی در سال جاری

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری خوی از افزایش ۲۰ درصدی تولید انواع درخت ، درختچه و گل‌های فصلی در سال جاری خبر داد .

به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی ، حمید آروند با اشاره به فعالیت این سازمان در استقبال از بهار گفت: با شروع عملیات استقبال از بهار ، از تاریخ ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تا فروردین سال جاری ، ۱ هزار اصله درخت ریشه لخت چنار ، زبان گنجشک ، افرا و کاج کاشته شده است .

وی ادامه داد : همچنین تعداد ۵ هزار بوته از نوع اختر ، کوکب ، رز ، یاس زرد و به ژاپنی به همراه ۹۵۰ هزار بوته بنفشه ، ۶۶ هزار بوته انواع گل اطلسی ، میمونی ، شب بو ، گازانیا و مینا چننی در میادین و بلوارهای سطح شهر خوی کاشته شد .

آروند از خدمات این سازمان در پاییز سال گذشته و پنجشنبه آخر سال گفت و افزود : همکاران پرتلاش ما در سازمان سیما و منظر ، سال گذشته تعداد ۲۰ هزار بوته از انواع درخت و درختچه شامل سنجد ، افرا ، رز ، دم موشی ، یاس زرد و ترون در تفرجگاه فنایی ، کمربندی سلیمانی ، حجازیفر کاشته و همچنین در پنجشنبه آخر سال ، تعداد هزار گلدان که به ازای هر قبر شهید می‌باشد از نوع گل های فصلی اهدا شد .

رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خاطرنشان کرد : کاشت گل های فصلی بصورت بذری مستقیم از نوع آحار ، جعفری و رعنا از روزهای گذشته آغاز شده و لازم به توضیح است که سطح زیر کشت گل فصلی نسبت به سال گذشته ، افزایش قابل توجهی را شاهد می‌باشد.

وی همچنین تصریح کرد : در حال حاضر ، بیش از ۲۰ نوع گل فصلی و بیش از ۳۰ نوع درخت و درختچه توسط همکاران ما در سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در جهت فضاسازی و زیباسازی چهره شهر در سطوح مختلف کاشته می‌شود.

آروند در پایان عنوان کرد : در سال جاری بیش از ۳ میلیون گل فصلی بصورت بذری و نشایی در میادین ، بلوارها و مراکز تعبیه شده کاشته خواهد شد .